Pages

03 martie 2011

Mai bine taci decat sa sa-mi spui nimic


Nu-i asa ca uneori v-ati dori sa le spuneti unora sa taca pentru ca va distrug starea, energia, sau ideile? Uneori mi-ar placea ca toata lumea sa aiba scotch pe gura, sa taca si sa nu mai faca galagie, sa nu mai existe galagie, sa imi lase gandurile si ideile in pace, pentru ca in toata galagia asta, simt ca m-am pierdut de mine, nu pe mine, ci de mine. Da, da ,adica eu de mine. Cum vine asta? Pai simplu, eu mi-am pierdut o parte din mine, un ceva, si de data asta nu mai e ursuletul de plus, e ceva ce nici macar nu pot sa numesc, pentru ca nu are nume. Nu e ambitia pentru ca pe ea o mai am, nici sufletul pentru ca il simt in continuare in mine. E  un ceva care s-a pierdut in galagie si tehnologie. 

Am pierdut casetele audio cand au aparut cd-urile, apoi am pierdut si cd-urile cand a aparul mp3-ul. Am pierdut scrisul cand a aparut televizorul, si mai apoi tastatura, nu e vina calculatorului, ci a tastaturii. Pai nu puteau sa faca ei un calculator fara tastatura, unul care sa necesite un pix?Dar nu ar avea farmec, pentru ca el, calculatorul, produce galagia, si galagia omoara arta, ideile, simplitatea din care decurg toate lucrurile frumoase. Pentru ca atunci cand scrii, nu auzi decat fosnetul creionului pe foaie, atunci cand citesti, pe ai paginii, atunci cand scrii nu poti gresi, nu scrii cuvinte intortocheat, le scrii corect, sublim. 

Cateodata mi-ar placea sa inchid lumea intr-o cutie, sau intr-un glob de sticla, precum cele de craciun, si sa o agit pana cand ii vine mintea la cap, pana cand intelege ca exista mai mult decat tehnologie si bani, pana cand va vedea sublimul si va intelege arta, simplitatea omului si natura sa si pana cand va intelege ca uneori prea multe cuvinte si prea multa vorba devin neinteresante, necaptivante, fara sens. As prefera gestul in locul cuvantului, pentru ca gestul vorbeste mai tare decat cuvantul. As prefera tacerea care spune totul, in locul conversatiilor lungi doar pentru a umple un timp, pentru a face conversatie si pentru a exersa vorbitul. Mai bine taci decat sa-mi spui nimic.

0 comentarii: