Pages

12 ianuarie 2011

Bulgaria

V-am ramas datoare cu un post despre Bulgaria si cam ce s-a intamplat acolo.Prima impresie nu a fost deloc una buna, daca mai comenteaza cineva ceva legat de garile din Romania, promit ca o sa ii sugerez sa faca o vizita in gara din Sofia. Daca la noi e decor comunist, atunci acolo ce e? Pe scurt, un miros de carburant impregnat in tot ceea ce te inconjoara, nicio casa de schimb valutar deschisa( inteleg ca era ora 6, dar totusi), oameni tristi care se uitau ciudat la noi. Statiile de metrou din Bucuresti arata mult mai bine decat gara lor, pe cuvant! Dupa vreo 5 minute in care taximetristii nu intelegeau ce vrem, cu cat intentionam sa ii platim si unde vrem sa mergem, gasim un "nene" care e dispus sa ne duca la hotel, regasim o situatie care se intampla foarte des acum vreo 3-4 ani in fata Garii de Nord: un taximetrist a incercat sa imi ia bagajul si sa il mute in masina lui. Pai ce, el nu ar castiga 5 euro? De ce sa castige doar ceilalti 2? "Sorry, that's my luggage".

Ajungem la hotel, conditii bune, nu zic, mai bune decat in alte hoteluri pe unde am mai fost, comparabil cu Vila Bran. Despre conferinta nu pot spune prea multe, am prins doar o zi si jumatate, perioada in care mi-am dat seama cat de snobi sunt englezii, care nu erau multumiti de prea multe(asta ca sa fiu draguta, si sa nu spun ca nu le convenea nimic), cat de putina engleza stiu bulgarii si ce atitudine hitlerista au unii dintre ei. Exista totusi si oameni draguti, care stiu sa zambeasca, sa fie corecti si amabili si care iti  cer exact suma pe care ar trebui sa o platesti, si nu  una de 10 ori mai mare. Alte lucruri pozitive? Romanii vorbesc engleza mai bine decat cred,  mancare buna, chiar foarte buna...cam atat imi vine in minte momentan. Nu prea inteleg ce e asa "wow" in Bulgaria si de ce romanii prefera tara asta, dar sper ca litoralul chiar e asa cum se spune si nu se include in peisajul macabru, trist, gri, ca de dupa razboi din capitala.

0 comentarii: